Slik øker du burgersalget til lunsj

Mange tenker nok på burgere som middag og et kveldsmåltid, og det kan være en utfordring å lokke til seg kunder tidligere på dagen. Men det er flere måter du kan øke lunsjsalget av burger og dermed også inntektene dine. 

#1 Gjør det enkelt

Lunsjpausen er ofte kort og kundene må få maten raskt. Menyer gjør det enkelt og raskt for kundene dine å velge. Er maten allerede pakket, går det raskt å ta den med seg - både for den enkelte eller hele kontoret.

Du kan også gjøre det enda enklere for kundene ved å gi dem muligheten til å forhåndsbestille via en app.

#2 Slå deg sammen med naboen

Er det butikker eller steder i ditt nærområde du kan knytte deg til, kan du med fordel inngå et samarbeid. Begge parter kan dra nytte av dette og tilby ulike fristelser til de samme kundene – og samtidig øke inntjeningen. Det kan for eksempel være byens beste konsertsted eller den lokale kinoen.

#3 Gi rabatter

Alle elsker gode rabatter. Belønn dine lojale kunder og skap enda mer lojalitet gjennom rabatter – for eksempel via et stemlingskort hvor kunden får den tiende burgeren gratis.

Du kan også fokusere på burgersalget i de minst travle periodene, for eksempel ved å gi rabatt på bestillinger mellom klokken 11 og 14.

Vurder også å gi studentrabatt, rabatt til utvalgte bedrifter som ikke har kantiner, alle som spiller fotball i den lokale klubben – eller andre større grupper du ønsker å trekke til deg for å øke salget

#4 Tilby smaksprøver

Hvis du skal introdusere noe nytt på menyen din, vurder å dele ut små gratis smaksprøver. Det er en fin måte å gjøre kundene oppmerksom på en nyhet.

#5 Vis hvem du er

Vi liker alle best å kjøpe en burger fra et sted som drives av lidenskapelige mennesker. Ikke vær redd for å vise din personlighet og maten du brenner for, også gjerne på sosiale medier. Historien din er unik – så bruk den!

Fortell oss for eksempel om månedens burger og hvorfor du har valgt en bestemt kombinasjon av ingredienser, hjemmelaget majones eller andre spesialiteter